Hemma med sjukling

Då var det dags igen. Förra veckan så hade Markus kräksjukan, David var hemma två dagar och jag en med honom och vabbade. Nu är han gööörförkyld och hostig så jag är hemma med honom tills David slutar och sen så ska jag åka iväg och jobba ikväll. Tyvärr betyder det att jag måste jobba hela dagen och kvällen imorgon också så jag lär ju bli trött men det är så skönt att äntligen tjäna pengar!!
En gammal vän messade mig förra veckan och ville träffas. Han har gjort vissa saker i sitt gamla liv som han ville reda ut och vi hade en lång pratstund om ditt och datt. Han undrade om jag kan förlåta honom. Självklart kan jag och vill det. Är det inte härligt när människor erkänner sina gamla misstag?
Efter den här pratstunden så fick jag väldigt mycket tankar. Om hur jag själv betett mig i livet och hur jag behandlad mina nära och kära.
Jag sa det till David att vi måste vara bättre på att visa våra medmänniskor kärlek. Det känns som båda vi har varit buttra och surat över våra egna liv utan att bry sig om andras! Jag själv har blivit en stor egoist som förlorat många vänner på vägen. Min personlighet har förändras över åren och jag är inte densamma glada lilla Marie som jag en gång var.
Det finns vissa människor i mitt liv som jag älskat otroligt mycket och som nu bara är ett minne blott bara för att jag var en stolt jäkla *#! som trodde att alla hatade mig.
Det är så skönt att komma till insikt över saker och ting...Måste börja ordna upp oredan i mig själv och bli en bättre och hel människa.

*Remember*

Kommentarer
Postat av: Linda

mig har du alla fall kvar, även om vi inte ses så ofta. Kram

2010-01-22 @ 21:41:12
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Siri

Grym design du har på din sida. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 15:03:02
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0