September

Jag håller på med ett projektarbete i skolan som tar upp ganska mycket tid. Jag har dessutom en annan kurs som jag läser, plus att jag försöker städa hemma och hinna jobba lite grann. De här senaste veckorna så har jag haft jätteont i magen. Tror det är magkatarr, antagligen av stress och oro. David har inte haft någon tur med jobb, han går här hemma arbetslös just nu, eller den här veckan arbetar han extra som kock.
Vi har då ingen tur med ekonomi just nu, vi har börjat prata om att flytta. Fast jag känner att ska vi flytta så vill jag ifrån Vaxholm.
Kanske till Norrtälje någonstans. Det här vädret gör mig så deppig, älskar solen och avskyr mörkret. Jag drömmer mig bort till Thailand eller Vietnam, men vet att det kommer nog dröja många år innan vi kan åka tillbaka dit och det gör mig ännu deppigare.
I november så fyller min mormor 80 år, vi har börjat prata om att bo på hotell i Valkeakoski men vi har ju inte direkt råd till det. Men det känns som att det är viktigt att åka dit, man vet aldrig ju. Hon börjar bli till åren och det är inte så ofta man ses.
Glömde att berätta att jag har varit och sett på Harry Potter med Karen. Den var superbra! Jag längtar till de sista filmerna nu.
Förra helgen var vi på fest på barnens ö och firade Johanna, Linda och Tessan. Det var jättetrevligt. Det är inte så ofta man åker iväg på fest nuförtiden.
Näh nu ska jag plugga.

Tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0