Kärlek

090909 så gifte sig min söta Cissi med hennes Björn.
Det var ett utebröllop och började med att Björn kom flygande i helikopter, stackarn är höjdrädd, se där va man kan göra för sin käraste.
Sen när vi alla satt samlade, eller jag stod ju som brudtärna. Cissi kom gående med sina tre döttrar(ett bonusbarn) och sin pappa. Jag ser i ögonvrån hur Björn börjar gråta.
Cissi hade en jättefin, kortare vit klänning. Hon stod och skakade hela ceremonin och det såg ut som hon skulle ramla lilla pluppis.
Vigseln var jättefin, prästen asskön och jag anade tårar i ögonen hos några. Tjejerna skötte sig exemplariskt nedanför mig. Förresten så hade jag en lila lång klänning som passade mig väldigt bra och tjejerna hade små elfenbensvita klänningar och lila band i håret och klänningarna. Sötisar!
Anneli, Cissis storasyster hade tillsammans med Jonte fixat och trixat olika saker för kvällen och de gjorde det kanon. Fast Anneli hade nog skött mest tror jag.=)

Efter vigseln gick vi tipsrunda och drack lite skumpa och åt snittar. Cissi och Björn var iväg och fotade sig. Buffé och dricka serverades vid cirka halv sex. Cissis pappa fick börja med att hålla lite snyfttal. Anneli meddelade mig att det var min tur snart så jag försökte klunka i mig vin, hehe. Det gick bra, jag var så nervös men det gick som jag ville.
Kvällen fortsatte med dricka och tal och sen tårta och kaffe. Paret fick leka lite lekar och öppnade lite bröllopspresenter ganska sent. Vi gav ett Matteusfat, tycker dem är så himla fina.
Min syster kom och hämtade oss vid tjugo i elva så hann vi med halv tolvan hem, lagom berusade och trötta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0