Kanske, kanske

Sitter och softar lite framför datorn. D har åkt in till stan med Markus gudfar Kim och "BackaSand". Jag har varit iväg och jobbat i Arninge idag. Helt slut när jag kom hem kan jag säga. Men det var roligt. Dessutom så har jag blivit halvt lovad att få jobba mer där, extra då förstås men det känns ändå skönt. Jag är inte så orolig över jobb längre eftersom det ringde 4 butiker igår och ville att jag skulle jobba och nu sa de i Arninge att de behöver hjälp. Så det börjar ordna upp sig.

Markus pratar så mycket nu, han härmar allt man säger och diskuterar med en när man pratar med honom. Igår när Markus skulle sova ville han gå upp ur sängen och leka istället. När jag sa till honom att han ska sova svarade han: mamma arg. Min lilla plutt. Jag sa att nej jag är inte arg men du ska inte leka nu, du ska sova, jag kan sitta här ett tag med dig om du vill. Mmm, mamma? Läsa guppi! svarade Markus då. Guppi är Markus favoritbok i form av en traktor. Hehe.
På dagis säger fröknarna att han har blivit jättebra på att prata och han är dem som pratar mest. Kan bero på att han inte är blyg direkt.
Iallafall, tillbaka till idag. När jag åkte hem från jobbet så åkte jag direkt till M och T eftersom T fyller 30 år på torsdag. Markus var i full gång och leka med bästisen Erik så jag fick en svag hälsning när jag kom dit. Smällde i mig två tårtbitar och lite kaffe och kände, nej jag är sååå trött, måste bara hem. Nu är jag inte lika trött längre men det kommer väl snart.
Markus har fått kolla på favvofilmen mamma mu innan läggdags och nu ligger han och sover som en liten stock. Har varit mycket idag. Han och pappa har dessutom varit ute och lekt massa på dagen innan de åkte iväg på kalas. Får se när han vaknar imorgon, han har haft en tendens till att vakna vid 6 på mornarna eftersom David går upp lite innan vid den tiden i vanliga fall.

Nej nu ska jag titta lite på tv och sen är det natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0