Lördagsmys

Har jobbat idag trots min förkylning. Känner att jag inte har råd att vara utan. David har åkt iväg och "jobbat" lite med en kompis golv så jag och Markus har varit ensamma ikväll. Vi har lekt med duplo, lagat mat, tittat lite på pettson och findus och busat massa. Han är så tokig min lilla plutt, han ska dra upp min tröja och "prutta" på magen, hehe. Han är bra i ögonen nu. Skönt för honom, kan inte vara roligt att ha ögoninfektion en hel vecka och bara umgås med mamma och pappa=)
Mr E, vår egen lilla familjedoktor, är det okej att vaccinera sig även om man har ont i kroppen och i halsen, fast ingen feber? Tror vaccinet är slut i Vaxholm ändå och skulle komma in till på tisdag. Jag jobbar på tisdag, onsdag och torsdag visserligen men kanske kan få dispens för att gå iväg och vaccinera mig. Någon som verkligen borde vaccinera sig är David. Jag tror han har varit sjuk två gånger på 4 år. Bra immunförsvar, javisst, men han har nog inget skydd mot influensa eftersom han inte haft det på flera år, han vet inte om han har haft det någonsin.
Jag hade ju i vintras, samt att jag har haft en riktig influensa med 41 graders feber när jag gick i gymnasiet.
Kommer inte ihåg vad de kallade den influensan, undrar om det ger lite skydd mot Nya influensan?

Nu ska jag kolla lite på Körslaget samt gå kolla om Markus somnat, han verkar inte vilja sova ikväll.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Elias

Hejsan Familjen.



Marie, det du beskriver, "ont i kroppen och halsen" är med största sannolikhet en förkylning. Så länge den inte är kombinerad med feber, utgör den ingen restriktion för vaccinering. Så se till att få möjlighet under veckan, om du kan.



MVH Elias

2009-11-09 @ 09:26:42
URL: http://ytterligheternasmastare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0