Vår sjukling

I fredags var vi på Buddy Holly inne på Göta Lejon. Den var bra, skön musik och så men det blev lite långtråkigt ibland. Både jag och David var jättetrötta och höll på somna under musikalen. Efteråt ville vi bara hem och skyndade oss att hinna hem. Vi sov till klockan 9 på morgonen, skönt. Men så ringde Anne och berättade att Markus hade spytt på natten och på morgonen så vi åkte dit och hämtade honom.
Lilla hjärtat hade fått maginfluensa igen! Markus fortsatte att må dåligt på dagen igår och idag har han diarre. Så nu är det tredje gången han är sjuk på 3 veckor.
På dagis har de för närvarande 12 blöjbarn av 15 barn, det innebär 4 blöjbarn per fröken. De har inte hunnit vara ute så mycket på dagarna, vissa dagar har de inte varit ute överhuvudtaget. Nu i veckan som var gick de genom skogen och åt frukt på Vega brygga. De har planerat 2 gångers utevistelse om dagen nu när det blivit vår, så en gång om förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Det kanske vore bra för barnen, jag menar de kanske inte blir lika lätt sjuka då.
Nu menar jag inte alls att de är deras fel att Markus varit sjuk så mycket, jag syftar bara på att om de är ute mer så blir nog barnen inte sjuka lika mycket. Plus att det är sju stycken 07:or på avdelningen, alltså födda samma år som Markus. De som är under 2 år eller ungefär så gamla har väl inte lika bra immunförsvar.

Idag så ska jag skriva klart min stressuppsats och min ergonomiuppsats. Jag ska jobba imorgon så det känns lite tight men jag behöver jobba, need the money.
I maj får jag bara ett halvt studiebidrag. Det innebär alltså att jag måste arbeta mycket i april och i maj. I juni får jag ingen studiebidrag alls! Tur att jag får semesterersättning i maj iallafall. David har blivit erbjuden jobb på Naturhistoriska, varannan helg. Det vore en jättebra extrainkomst för oss och jag har tjatat på honom att han ska ringa kökschefen, men vill han inte så vill han inte. Bara det att just nu skulle vi verkligen behöva det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0