Jobb och hejdå

Idag var sista dagen jag arbetade med min nuvarande chef T. Han ska ha livslång semester dvs han går i pension. Så synd tycker jag för han har varit en kanonbra chef med en skön humor.
Häromdagen sa han att det var synd att han inte skulle jobba i sommar för att han går miste om att titta på allt vackert (tjejer). Hehe. Och snart slutar en till av personalen och två till börjar närma sig pension.
Jaha, det är ju kollegorna som gör arbetsplatsen till en glädje så man får väl se hur det känns att jobba sen.
Jag har börjat kolla nya arbetsplatser nu, börjar bli dags. Känner inte för att gå utan jobb i höst när kursen är slut.

Markus har varit snorig och hostig den här veckan, i tisdags fick han vara hemma från dagis och igår var han ledig med mig. Vi var ute på förmiddagen och jag gjorde ordning bad till honom ute som han vägrade bada i. Hmmm han har alltid tyckt det varit roligt att bada men det kanske kändes för kallt i det varma vädret.
Det är helt sjukt va han pratar nu. Han lär sig massa nya ord varje dag. Igår frågade han mig "va e de" och pekade i sin bok.
Näh ska gå och lägga mig nu, David är och spelar tvspel med Tim så det är väl bäst så att någon av oss är pigga imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0