Min tisse är hemma

Den här veckan har vi haft fullt upp. I tisdags blev nämligen Findus sjuk, han började kräkas och kräktes hela dagen, på onsdag morgon efter att han vägrat äta och dricka och fortsatt kräkts så åkte vi till arninge djurklinik med honom. De tog blodprover och röntgade honom men hittade inget avvikande. De behöll honom för dropp hela dagen då han var mycket uttorkad.  På torsdagen fick vi åka tillbaka med honom. De gjorde då en kontraströntgen, Kontrasten ville inte passera så då bestämde veterinären att öppna upp honom på fredagen. Så igår opererades han min älskade katt. När vi skulle hämta upp honom på kvällen var han febrig och därför fick vi skjutsa honom till albano där han skulle få spendera natten. Operationen visade blödningar i tarm och "lövverk" i magmunnen som det bara kunde spekulera i att det orsakade det hela. På ett sätt är det lättande för veterinären sa att det är 50/50 för tumör eller nåt som sitter fast i tarmen, men inget av ovanstående var det! Idag har vi hämtat  hem findus och det är så skönt att ha honom hemma! Jag var hela tiden säker på att vi skulle förlora honom. I hela 10 år har han funnits vid min sida. Han har alltid funnits där när jag känt mig ensam.
När vi skulle hämta honom berättade sköterskan om hur vi skulle mata honom med spruta, de hade försökt få i honom mat men förgäves.
Det första Findus gör här hemma är och gnäller efter mat=) Så han fick lite mat som han glatt åt upp, drack sedan vatten och gick på toan sen. Det här är stora grejer för han har liksom inte ätit eller druckit på 4 dagar och inta använta toa heller.
Som veterinären spekulerade i är att det kunde vara blödande magsår eller nåt giftigt som som skadat magen på Findus, men vad får vi aldrig reda på. Vi är glada att han är hemma och verkar bättre.


Kommentarer
Postat av: Linda

men oj då! Lilla Findus =( hoppas han är bättre kram

2009-02-01 @ 09:32:44
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0