Nåt som går

Idag fick Markus komma tillbaks till dagis. Han är lite snorig men de har han varit i en vecka. Det var bara 3 barn på dagis och en fröken! Alla andra är sjuka. Förloppet är tydligen att först kräks man 2, 3 gånger. Sen verkar allt bra. Det går två dagar och sen kräks man oerhört mycket eller får diarré. Kul! Det hade tydligen vart barn som kommit tillbaka efter 2 dagar. 48 timmars regeln gäller så det trodde ju att det var helt lugnt och sen har de blivit dåliga igen.
Markus kräktes ju 2 gånger i måndags och inget mer. Han var pigg och glad så han skulle fått gå till dagis i onsdags men på natten blev han jättedålig. Så värt att tänka på om man blivit sjuk är att det kan komma igen även om det gått 48 timmar.
När jag var på väg hem från dagis, gick hela vägen idag för och få lite motion, så ringde Chefen på SB. Två stycken sjuka så han bönade och bad att jag skulle komma in och jobba. Så klockan 12 idag börjar jag, jobbar till 18 men jag ska få en full dag eftersom jag ställer upp. Anne ska hämta Markus och ha honom tills jag kommer hem. Min älskling ska nämligen åka på kryssning ikväll. Han oroar sig för att han ska bli kräksjuk idag eller varför inte ikväll när han är på båten, hehe.
I helgen blir det lugnt, jag jobbar imorgon och på söndag måste jag skriva klart min uppsats för det har inte funnits nån tid att göra det den här veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0