Ett riktigt vitt bröllop blev det..

I fredags stundade då K och Ks härliga vinterbröllop!

Vigseln skulle hållas klockan 15 och vi tyckte vi hade gott om tid på morgonen men det blir väl så när man har barn att man bara inte hinner med allting.

David hittade aldrig sin kavaj så han fick gå i bara skjortan hela dagen. Syrran och hennes granne hjälpte mej med spolar i håret. Det blev inge lockigt alls men fluffigt var det i en timme iallafall. Sen hade jag lånat till mej en svart fin klänning och lila kofta. Hmmm det enda egna jag hade var väl underkläderna och mina skor.

Några timmar innan vigseln så började snön ösa ner. Karen vill ju ha ett vitt bröllop så hon fick ju lite som hon ville.
Det var verkligen supervackert. När vi kom till kyrkan fick vi ris och bjällror. Program delades ut. Markus började gnälla och slutade inte förrän det hela var över, hehe.

En gemensam vän sjöng med jättevacker sång en llåt.
Efteråt åkte vi och ställde bilden vid rindö färjan sen gick vi en bit och tog sen bussen resten. Tänkte att Markus skulle få sova ett tag. Lagom till när vi kom fram till festen vaknade han.

Jag och Markus fick sitta på en kant. David hamna en ganska lång bit ifrån oss vilket jag tyckte var jobbigt när man vill turas om.

Maten var inte en höjdare enligt min mening men alla andra gillade det nog väldigt bra. Förrätten var fänkålsoppa med flarn. Det åt Anders upp, han var min bordskavaljer. Huvudrätten var älgstek med svampstuvning. Jag hade önskat nåt annat men fick hjortstek med svampstvuvning och det är ju inte särskilt mkt bättre det så det blev potatis för min del. Efterrätten var en chokladbakelse. JÄttegod. Åt en och en halv sådan.
Jag fick i mej 2 glas rött vin också som gick upp i skallen på en gång när jag knappt hade ätit mat. Hade inte tänkt mej att d skulle bli så med tanke på att David festade loss som en tok.

Han flög omkring med slipsen på huvudet och uppknäppt skjorta och ägde dansgolvet=)

Vi höll tal också. Jag och tjejerna alltså. Ett bra och roligt tal tror jag att det var. Vi ställde frågor till gästerna om Karen som gjorde att hon skämdes en hel del kan jag nog säga, hehe.

Markus sov nästan hela tiden men vaknade upp vid 23 snåret nånting. Då började vi tänka på refrängen.
Klockan 24 gick vi hemåt. Eller ner till färjan och sen gick vi hem. Vi var hemma kvart i 2.  Det var 10 minusgrader ute så det var definitivt ingen skön promenix. Jag ångrar att ja drack de där vinet och drinken...

Sammanfattningsvis kan jag säga att det var ett väldigt lyckat bröllop. Det var otroligt vacker och en kul efterfest...Jag är absolut sugen på och gifta mej själv, hehe...men det får nog vänta minst ett par år!

//Mamma till Markus

Kommentarer
Postat av: Lindisen

kan meddela att jag tycker bakeslen lät godast =)

2008-02-18 @ 15:50:22
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0