En enda röra

Igår skulle vi städa lite...hade vi iallafall tänkt. Det är jätterörigt hemma just nu. Jag hinner inte med och plocka på dagarna när Markus är så här livlig. Tvätt ligger huller om buller...leksaker är utspridda överallt matrester sitter fast på golvet..osv. Var det så här det var och ha barn? :)
Markus ska ju gå och dra och bita i allting. Sladdar, tidningar, ja allt han kommer åt. Sen ska han ställa sig upp mot mkt också. Vi har insett av vi måste säkerhetställa saker och ting...plocka bort allt som kan vara farligt. Och lite till....

Iallafall...jag började och plocka lite grann så ringer syrran och säger att hon är på väg...så det blev en fika med henne. Vid fyra så kom faster Sarah över på fika och strax efter halv sex kom mormor ohc morfar över...puh. Tror ni det blev någe städat eller? Sen när alla hade åkt vid sju skule David iväg och basta. SÅ jag satt själv och kände, äsch jag orkar inte... HA så är det att vara förälder tydligen=)

Ikväll  ska Markus till Farmors stora lycka få vara där en stund medan vi åker och hämtar ett akvarium. I förrigår var vi och storhandlade medan Markus fick vara hos faster Linda. Det var skönt och få strosa omkring själv och handla tyckte vi. Nu ammar jag inte mer heller vilket gör det lättare att lämna iväg honom.

//MammatillMarkus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0