Så fick vi lite inhandlat.

Oh nu har jag inte så mycket tid på mej och skriva. Markus ligger och sover, vi ska in till bvc på vägning och mätning snart.
Helgen som varit har bara svept förbi. I fredags var min bästa vän cissi och hennes pojkvän här och hälsade på Markus. Han fick 3 nya tröjor med lite coola tryck på. I lördags hann vi putsa fönster och städa ordentligt när farmor och farfar var på en promenix med Markus. På kvällen kom ett par goa vänner på middag. Det blev pastagratäng och marängsvisch...mumma. Lite vin blev det också. Dem har en son som är 4 månader äldre än Markus och oj vilken skillnad det är på dem. Födda samma år, men ändå så olika stora.
I söndags blev det mest slapp, egentligen hade vi tänkt och vara ute och röja men vädret var inte det bästa så vi såg sista beckfilmen istället.
Igår var jag på efterkontroll. Det gick bra, allt ser fint ut. Markus satt och log hela undersökningen sötisen... efteråt var jag på fika med några vänner och deras bebisar och återigen satt Markus och log och skratta.
Sen bar det iväg till Ikea. Vi har redan beställt en spjälsäng men vi behövde lite kuddar, skydd och sånt. Markus satt så snällt i pappas famn. Det märks att han börjar bli äldre, han är inte lika gnällig längre.
Notan gick på 800 kronor vilket är ingenting. Oftast brukar man drabbas av köpdjävulen när man är på Ikea och shoppar och kommer alltid iväg med det dubbla än vad som var tänkt och inhandlas. Men med tanke på våran ekonomiska sits just nu så snålar man lite extra.
Näh nu måste jag väcka Markus så vi kommer iväg i tid...
// Mamma till Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0