Hemkomna och trötta

Igår kom vi hem från Edsbyn. Har varit skönt och få lite hälsingeluft. Man blir så himla trött bara. Resan upp gick inte alls bra. Vi var tvungna att stanna flera gånger för att en viss liten herre inte alls var nöjd. Sen hade vi turen att hamna i en timmes bilköer på E4an också. Jag och David började dessuttom gnabba med varandra pga den dåliga stämningen så det var nästan på vippen att vi vände i Uppsala.
Men vi kom upp till slut och alla blev jätteglada av att vi kom på besök. Alla är moster, mormor och morfar till David. Ja vad kallar man det egentligen..Vad blir dem till Markus. Gammelmormor och morfar eller gammelfarfar och farmor?? Det är ju något man funderar på.
För att fatta helgen kort så har det varit skönt och avstressande att vara borta över helgen. Jag har börjat få tvångstankar och känner mej aldeles för stressad här hemma. Vet inte varför men jag känner att det hela tiden finns massa att göra. Fast det är ju inte det viktigaste att städa, diska och tvätta. Det finns annat i livet. Neh men det jag tänker på när jag kollar på tv är att tröjan som ligger i soffan måste bort.
Det blev en hel del massa godheter i helgen så nu får det bli långa promenader hädanefter. Davids mormor är inte dålig på och bjuda på massa härligheter.

När det gäller Markus sovtider numera så har vi faktiskt fått det att fungera. Okej att han somnar lite senare än 7 ibland men han är inte vaken flera timmar på nätterna längre. Jätteskönt. Det som är lite så där är att han är i en mammaklängperiod och inga andra tillåts nån längre tid. Inte ens David. Men han är ju inte ens 3 månader så det är väl bara naturligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0