Gamla tanter och kärringar är värst!!

Jag blir tokig!!! Vissa människor har en tendens till att stirra på en nu när jag har bebis. Antingen är det gulligull eller stackaren, är han hungrig eller oj då har han ont i magen?? Men ohhh lägg er inte i. Det är oftast tanter eller äldre kvinnor. Bara för ni förlorade förökningsförmågan för länge sen behöver ni inte utöva eran längtan på mitt barn.
Och vad är det för fråga, "har han fått mat". Det ska väl dem ge fan i. Han kan skrika även om han är mätt, även om han presis har sovit, även om han inte har ont i magen. Det behöver inte alla kärringar spekulera om. När mitt lilla hjärta är ledsen så vill jag trösta honom i lugn och ro. Jag behöver inte massa kommentarer som gör mig mer stressad. Sen att folk allvarligt tror att dem vet varför mitt barn är ledsen!!?? Dem känner väl inte honom. Barn är olika och skriker av olika anledningar. Jag känner Markus bäst.
En anledning till min ilska är att igår när jag och en bra kompis till mig var i täby centrum. Då blev vi påhoppade av en tant eller kärring eller vad man nu ska kalla det. Min kompis har också en son som är lite äldre än Markus så vi stöttar och hjälper varandra när det behövs.
Jag hade presis ammat och bytt blöja på Markus. Vi skulle bege oss hem och jag var tvungen och sätta på honom en jacka för det var kallt ute. Min lilla son har ett väldans temperament kan jag säga och ville definitivt inte ha jacka på sig. Han gjorde sig välhörd i halva täby centrum. Då ställer sig denna tant och stirrar och stirrar, inte alls stressande kan jag lova. Sen går hon fram och börjar ryta om att vi bord gå hem. Ser du inte att han är helt förtvivlad nästan skriker hon. Ja, jag är väl medveten om det. Det blir nog bättre om du går härifrån, säger jag. Hon fortsätter at hacka. Gå hem, små spädbarn borde inte vara i täby centrum bland alla baciller. Min kompis var väldigt förbannad vid det här laget och skriker på tanten att gå därifrån och att jag nog är fullt kapabel att ta hand om min son själv.
Till slut gick hon därifrån. Markus blev genast mycket lugnare vilket inte är så konstigt. VI gick därifrån hemåt i vredesmod.
Nu är jag riktigt trött på alla kommentarer från folk jag inte känner. Låt mej få ta hand om mitt barn själv!

image31


Kommentarer
Postat av: Lindisen

*kramar*

2007-10-10 @ 19:29:53
Postat av: Timpa

Hahaha, fan va ja gillar den där historien

2007-10-13 @ 00:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0