Ny vecka med tupperware och annat

I helgen var Markus dop. Oh det var så fint. Och han var så duktig våran lilla son. Även om han var trött och hungrig så var det väldigt lite gnäll. Man är stolt=)
Mina tappra systrar stressade nästan ihjäl sig för att göra 6 fina doptårtor, varav 2 inte ens blev uppätna. Farmor hade bakat jättegoda kakor. Jag hade bakat bullar. Ja vi hade helt enkelt gjort en hel del för den lilla parveln.
Sen fick han jättefina presenter också. Pengar, presentkort, leksaker, massa böcker. Trodde vi skulle få smycken och smyckeskrin men fick inget sånt alls!! Nästan lite besviken, hehe.
Sammanfattat så var det ett riktigt bra dop. Måste ju säga att prästen var bra också. Speciell men bra. På dopfikat så spelade Våran vän Martin en sång på gitarr för Markus. Så duktig men vad nervös han var, stackaren.

På kvällen var det inflyttningsfest hemma hos oss. Oj oj vi trodde att Markus skulle gnälla och vara vaken hela kvällen men han sov så gott nästan hela festen. Det var också väldigt lyckat. Våra systrar var dem som höll låda kan man väl säga. Folk hade trevligt, verkade det iallafall som. På natten mådde Markus dessvärre inte så bra och spydde ner sin säng plus våran säng lilla plutten. Men det var bara en fläng för på morgonen så var allt bra igen.
Inte så jättemycet och städa dagen därpå ändå. Mest en massa flaskor och burkar som vi plockade undan.

Bilder från dop kommer lite senare den här veckan.


Ikväll är det dags för första tupperwaredemon. Det är nästan inga som kommer. Iof så hade jag inte väntat mej annat. Tror det är mer för oss barnförälder och inte för dem i min ålder som inte är hemma med barn. Men förhoppningsvis kommer jag få någon snäll kompis att vara värdinna ändå så jag får öva lite. ( man får ju faktiskt en fin tackgåva)

Nehej nu vaknar Markus. Han är förresten inne i en klängperiod igen. Vill absolut inte vara själv. Så fort jag lägger ned honom så skriker han i höga sky som han har ont någonstans. Börjar bli trött i ryggen efter 3 dagars konkande.

// Mamma till Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0