11/12 Farmors födelsedag. Grattis Lena 50 år!!!

I förrigår så kom Markus upp i 40 graders feber. Han blev slöare och var liksom inte sig själv. Så vi åkte in till akuten med vårt lilla hjärta. Fast som sagt så var han redan bättre när vi anlände till Danderyd.
Fick adrenalin för allt slem i lungorna och utskrivet alvedon. Undebara läkare säger jag bara. Hur mycket kan man inte oroa sig över sitt barn som har feber. Från att det är döende i nån mystisk sjukdom till att den har lunginflammation eller liknande. Skönt med läkare som tar en på allvar.
Men ingetting sånt hade han utan bara en vanligt förkylningsvirus. På kvällen igår blev han direkt så mycket bättre. Ingen feber och mycket piggare. Fast vi tror han har lite ont i örat fortfarande så alvdedon får han iallafall.
Idag så tempade han 37.6 i morse. Lite förhöjt men ingen feber=)
Själv så känner jag mej däremot risigare. Hosta och ont i halsen. Trodde inte att man kunde ha så här ont i halsen men visst sörru. Nu har jag varit sjuk i 1 vecka. Barnbakterier antagligen.

Idag blir det en tupperwaredemo hos min kompis i täby och sen så ska vi fira farmor som blir 50 år!! Hoppas vi är glada och pigga ikväll. Skönt att få göra nånting efter att suttit instängda hemma i 1 och ½ vecka.

// Mamma till Markus

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, vad läskigt! Vilken tur att det inte var något värre, dom kan konsten att skrämma livet ur oss de där små...

2007-12-13 @ 12:16:31
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0